مراحل صادرات کالا و اسناد مورد نیاز
مراحل صادرات کالا : براي شروع فعالیت بازاریابی و صادرات به صورت اصولی پیشنهاد می شود در نخستین گام دانش خود را در این زمینه ارتقا دهید. بدین منظور مطالعه کتابهای مرتبط با بازاریابی ، امور گمرکی و ترخیص کالا ، قوانین و مقررات صادرات و واردات کالا و اصول و چارچوب حقوقی قراردادهاي بین المللی بازرگانی توصیه میشود. شرکت در دوره های آموزشی به منظور ارتقاء دانش تخصصی بازرگانی نیز توصیه می شود. برای دستیابی به دورههاي آموزشی به بخش دوره های آموزشی صادرات مراجعه نمایید.
انجام مراحل صادرات و فروش کالا در بازارهاي خارجی از ظرائف و حساسیت هاي خاصی برخوردار است، که عدم توجه به آنها ممکن است سرمایه گذاري هاي انسانی و مالی را در این خصوص به هدر دهد. صادرات مانند هر کار تجاري دیگر نیازمند آینده نگري ، برنامه ریزي ، آشنایی با روش هاي علمی ، تحرك لازم و جلب اعتماد خریداران خارجی است.
مراحل صدور کالا را میتوان به شرح زیر فهرست نمود
بخش اول: صادرات کالا چیست و برای شروع مراحل صادرات می بایست چه نکاتی را رعایت نماییم؟
بخش دوم:چگونه مشتری مناسب پیدا کنیم و تحقیقات بازار انجام دهیم؟
بخش سوم: فرایند و مراحل صادرات در گمرک و سایر مراجع در داخل کشور و خارج از کشور چگونه است؟ تعرفه صادرات چقدر است؟
بخش چهارم: در خصوص بسته بندی کالا صادراتی ، حمل و بیمه چه نکاتی را در گام های صادراتی می بایست در نظر گرفت؟
بخش پنجم: برای موضوعات دریافت پول و تضامین لازم آیا تمهیداتی در حوزه کالای صادراتی در نظر گرفته اید؟
بخش ششم: تشریفات صادرات در ایران و گامهای اجرایی آن